Sales & Klantcommunicatie

Sales, upselling & klantcommunicatie

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat structuur, inventariseren en overtuigen in jouw werkwijze verankert wordt?

5 traningen

Je hebt ervaring in je vak, branche en functie. Je bent beginnend of juist meer ervaren in sales, verkoop, reserveringen of relatiemanagement. Je weet wat je zou willen realiseren op dat vlak en toch… Toch zou je gestructureerder, overtuigender en effectiever willen communiceren. Zodat de ander jou ziet als adviseur, professional of business partner. Wij zeggen: een training / opleiding die je kennis aanvult, je enthousiasme aanwakkert en je inzicht geeft in je eigen gedrag en je mogelijkheden.​

1) Sales- praktijk & strategie

Onze 4 P’s: Praktisch, Persoonlijk, Professioneel en Plezier. Ben jij werkzaam in de buitendienst of als accountmanager? Heb jij behoefte aan een opleiding die je zowel praktisch ondersteunt als leert een strategisch plan van aanpak te taken? Doe dan mee aan de 6-daagse Salesopleiding!

Zesdaagse opleiding –> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-5 personen
– Studiebelasting: 1 dagdeel per week voor praktijkopdrachten, boek lezen en maken Plan van Aanpak
– Examens en een certificaat

Meer info

– Jezelf en je organisatie profileren met why, how what als leidraad
– Assertiviteit: vanuit kennis jezelf
uitspreken in verschillende situaties
– Je lichaamstaal, woordkeuze en
intonatie bewust inzetten
– Impact van woorden
– Kom achter je eigen drijfveren en
communicatiegedrag met de Enneatypes van The Big Nine.

2) Gestructureerde verkoopgesprekken voeren

Hoeveel gesprekken lopen van de hak op de tak? Heb je het over van alles maar welke ‘deal’ wordt er nu gesloten? Door te leren de SAVAS structuur aan te houden hou jij de leiding in het gesprek en dus de grootste invloed op het resultaat. Deze training leren wij je bewust elke fase door te lopen en zo jezelf als professionele businesspartner te profileren.

Eendaagse training-> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)
– Vervolg: live coaching bij klantgesprekken

Meer info

– 7 onderdelen van een goed gesprek
– Een sterke opening en agenda
– Valkuilen in de openingsfase
– Trechtertechniek
– De vraag achter de vraag
– Structuur aanleren in twee fasen
– Adviseren en overtuigen
– Koopsignalen en (prijs)bezwaren
– De deal sluiten

3) Accountplanning: van doel naar strategie en actie

Accountplannen schrijven. Wellicht iets wat je wilt leren. Of wellicht maak je ze al maar liggen ze daarna in de la. Om accountplannen werkbaar te maken gaan wij uit van jouw visie voor die relatie/klant. Om vervolgens de SMART doelen goed om te zetten in een strategie: welke benadering kies jij en waarom? Strategisch, creatief en onderscheidend dat is de kern.

Anderhalf tot twee dagen training
– Groepsgrootte 2-4 personen
– Incompany
– Voorbereidende – en tussenopdrachten
– Te combineren met de gespreksvoeringstraining

Meer info

– Verwachtingen en wensen
– Perspectief van de gever en de ont-
vanger in het oog houden
– BBA feedback-onderdelen leren
verwoorden met positieve woorden
en open vragen.
– De middag staat in het teken van
oefenen met een trainingsacteur van
je eigen situaties.

4) Reserveringsexpert: van aanvraag tot boeking

Je hebt commercieel contact met klanten, gasten of bezoekers. Je werk houdt in dat je mensen van dienst bent door hen iets te verkopen. Hoe kun je van Goed naar Geweldig worden in jouw (telefoon) gesprekken?

Deze training leert je de vraag achter de vraag te achterhalen, geeft je inzicht in jouw gedrag en laat je kiezen uit passende oplossingen voor de ander. Stop met Verkopen en start met adviseren.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Uit te breiden met coaching on the job, op maat
gemaakt: live of telefoon
– Te combineren met Verbindend E-mailen

Meer info

– Klantgerichtheid wat is het echt?
– Vragen, vragen, vragen
– Oefenen met de vraag achter de
vraag te achterhalen
– Verbinding maken en een laagje
dieper gaan
– Bijverkopen/Upselling/Adviseren
– Overtuigend afstemmen en afsluiten

5) Verbindend e-mailen

Mailen is makkelijk, je hoeft niet te bellen en te reageren en improviseren. Je hebt direct mensen geïnformeerd. Echter er zijn ook valkuilen. Echter, als je mailt, is de inhoud dan echt klantgericht? En om de relatie met de ander te waarborgen: komt de sfeer overeen met de sfeer die jij aan de telefoon of in een persoonlijk gesprek met hen hebt? We analyseren en optimaliseren jouw (basis) mails.

Een dagdeel training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-6 personen
– Incompany
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Valkuilen van e-mailen
– Miscommunicatie & ‘olie op het vuur’
– Impact van woorden
– Wat wil je bereiken en wat wil jij
ervoor doen in je communicatie?
– Stemming en actie beïnvloeden
– Analyse en optimalisatie van je
eigen mails
– Opzet basis mails

Wat heb jij nodig en wat is praktisch en
wenselijk voor jullie?

Stap 1: Kies je onderwerp

Stap 2: Kies de vorm:
– training voor jou en/of je collega’s?
– in een of meer dagdelen of in dagen?
– een 2-uurs module als opfrissing?
– coaching op jouw werkplek?
– als workshop tijdens een teamdag?
– als train-de-trainer traject voor nieuwe/interne trainers?

Stap 3: Kies je vervolg / borging:
– Plus-pakket Strippenkaart: coaching 1 op 1 (online)
– Plus-pakket Login: 6 maanden online materialen

Stap 4: Vraag een voorstel aan of stel een vraag.

“Marielle combineert haar sales-ervaring en communicatie-tools in een prettige, enthousiaste training. Ze zet je zelf aan het denken over structuur, strategie en de beste manier om het door jou gewenste resultaat te bereiken. Ik heb praktische tips gekregen die ik eenvoudig kan toepassen in mijn communicatie met klanten.”

Neem vandaag nog contact op

En ga ook voor praktisch en strategisch.

  • +31 6816 89 817

Sinds 1 juni 2020: