Communicatietrainingen

Praktische communicatietrainingen

Je hebt ervaring in je vak en functie. Je hebt wellicht eens een communicatie-training gehad. Je weet wat je zou kunnen doen op dat vlak en toch…

5 trainingen

Toch zou je beter, zelfverzekerder en effectiever willen communiceren? En als dat door al je collega’s zou gebeuren zou de samenwerking veel soepeler zijn. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kennis op communicatie-gebied omgezet wordt in ‘doen’? Wij zeggen: een training die je kennis vergroot, je enthousiasme aanwakkert en je inzicht geeft in je eigen gedrag en je mogelijkheden. Doe je mee?

1) Overtuigend communiceren

Communicatie begint bij jezelf. Daarom sta jij centraal in deze training. Wat voor type ben jij? Wat weet je en wat kun je? Hoe kom je over? Wat zeg je en wat doe je: hoe ben ik in gesprekken. Het gaat om zelfvertrouwen, assertiviteit en een stevig verhaal kunnen neerzetten.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Voorbereidende opdrachten

Meer info

– Jezelf en je organisatie profileren met what, how why
– Assertiviteit: vanuit kennis jezelf
uitspreken in verschillende situaties
– Je lichaamstaal, woordkeuze en
intonatie bewust inzetten
– Impact van woorden
– Kom achter je eigen drijfveren en
communicatiegedrag met de Enneatypes van The Big Nine.

2) Je grenzen bewaken

Je wilt anderen graag helpen. Echter hoe combineer je dat met je eigen taken? Zou je vaker ‘nee’ willen zeggen zodat je zelf niet in de knoei komt?

Deze training helpt je om op een positieve manier ‘nee’ te zeggen. Niet tegen de taak of opdracht of persoon, wel tegen het ‘nu’. Jouw eigen situaties zijn ook in deze training het uitgangspunt.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan
gekoppeld worden (online)

Meer info

– Gelijkwaardigheid creëren
– Je lichaamstaal, woordkeuze en
intonatie bewust inzetten
– WOW-methode toepassen
om positief ‘nee’ te zeggen om een
gevraagde taak ‘nu’ te doen.
– Alternatieven presenteren met
IZO: de ander ‘verleiden’ tot een ‘ja’
op jouw oplossingen.

3) Feedback geven en ontvangen

Feedback geven, dat wil je vaker doen, je hebt het wellicht al eens geleerd. Wat houd je tegen? Wat heb je nodig om het goed te kunnen en durven doen?

Deze training leidt je in 3 stappen naar het positief formuleren van feedback met een zo klein mogelijke kans op negatieve discussies of ‘gedoe’.

Een dagdeel training
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Combinatie met trainingsacteur mogelijk
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Verwachtingen en wensen
– Perspectief van de gever en de ont-
vanger in het oog houden
– BBA feedback-onderdelen leren
verwoorden met positieve woorden
en open vragen.
– Optioneel: de middag staat in het
teken van oefenen met een
trainingsacteur met je eigen situaties.

4) Klantgericht communiceren

In deze training staat de ander centraal. Je hebt contact met klanten, gasten bezoekers of collega’s. Je werk houdt in dat je mensen van dienst bent. Hoe kun je van Goed naar Geweldig worden in jouw gesprekken?

Deze training leert je de vraag achter de vraag te achterhalen, geeft je inzicht in jouw gedrag en laat je kiezen uit passende oplossingen voor de ander.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany

Meer info

– Klantgerichtheid wat is het echt?
– Vragen, vragen, vragen
– Oefenen met de vraag achter de vraag te achterhalen
– Verbinding maken en een laagje
dieper gaan
– Bijverkopen/ Upselling/ Adviseren
– Overtuigend afstemmen en afsluiten

5) Klachten en lastige situaties ombuigen

Je hebt te maken met klachten of opmerkingen van klanten of collega’s. Je wilt zorgen dat de situatie niet erger wordt. Je wilt dat mensen meegaan in jouw oplossingen voor hun situatie.

‘Communiceren is manipuleren’ Deze training maakt dat jij de ander meekrijgt en beïnvloedt naar de ‘Samen-kant’.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Combinatie met trainingsacteur mogelijk
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Hoe zit jij in de situatie?
– Miscommunicatie & ‘olie op het vuur’
– Roos van Leary als hulpmiddel
ervaren door er live doorheen te
lopen
– Raket van Emoties ombuigen
– Oefenen aan de Tegen-kant en aan
de Samen-kant
– De Sukkel-test leren toepassen
– Oplossingen voor jouw situaties

Wat heb jij nodig en wat is praktisch en
wenselijk voor jullie?

Stap 1: Kies je onderwerp

Stap 2: Kies de vorm:
– training voor jou en/of je collega’s?
– in een of meer dagdelen of in dagen?
– een 2-uurs module als opfrissing?
– coaching op jouw werkplek?
– als workshop tijdens een teamdag?
– als train-de-trainer traject voor nieuwe/interne trainers?

Stap 3: Kies je vervolg / borging:
– Plus-pakket Strippenkaart: coaching 1 op 1 (online)
– Plus-pakket Login: 6 maanden online materialen

Stap 4: Vraag een voorstel aan of stel een vraag.

“Marielle is zeer ervaren en erg enthousiast. Ze leeft zich goed in in mijn functie en onze branche.

 

De tijd vloog voorbij. Ik heb mooie tips gekregen die praktisch zijn voor mijn werksituatie. Ik heb zin om ze morgen toe te gaan passen!”

Neem vandaag nog contact op!

En word een communicatie-KEI.

  • +31 6816 89 817

Sinds 1 juni 2020: