Persoonlijke ontwikkeling

Persoonlijk leiderschap & persoonlijke ontwikkeling

Je hebt ervaring in je vak en functie. Haal je daarin ook het beste uit jezelf? Wat heb je nodig zodat je met zelfvertrouwen het communicatie-deel van je taken kunt uitvoeren?

5 trainingen

Wat kan je helpen om beter, zelfverzekerder en effectiever te werken en te communiceren? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat jij de beste versie van jezelf wordt? Wij zeggen: een training die je kennis vergroot, je enthousiasme aanwakkert en je inzicht geeft in je eigen gedrag en je mogelijkheden. Doe je mee?

1) Ken en herken (je) gedrag met The Big Nine

Je neemt jezelf mee in je functie. Klanten en collega’s willen ook graag dat je jezelf bent. Hoe goed ken je jezelf? Wat maakt dat je bepaald gedrag vertoont en vermijdt? Hoe anders ben je in stressmomenten? De Enneatypen van The Big Nine geven je geen hokjes of kleuren: je bent meer dan dat. Je leert je uiteraard ook de typen en het gedrag bij je collega’s herkennen. Doe er je voordeel mee!

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Voorbereidende opdrachten

Meer info

– Inzicht in je drijfveren en gedrag in
een situatie (in stress en positiviteit)
– Leer de verschillende lagen die in je zitten: de negen Enneatypen
– Herken de onderdelen van The Big
Nine bij jezelf en de ander
– Pas je communicatie aan aan de
ander en beïnvloed het resultaat
– Ludieke oefeningen en opdrachten
om je de materie eigen te maken

2) Je grenzen bewaken

Je wilt anderen graag helpen. Echter hoe combineer je dat met je eigen taken? Zou je vaker ‘nee’ willen zeggen zodat je zelf niet in de knoei komt?

Deze training helpt je om op een positieve manier ‘nee’ te zeggen. Niet tegen de taak of opdracht of persoon, wel tegen het ‘nu’. Jouw eigen situaties zijn ook in deze training het uitgangspunt.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Gelijkwaardigheid creëren
– Je lichaamstaal, woordkeuze en
intonatie bewust inzetten
– WOW-methode toepassen
om positief ‘nee’ te zeggen om een
gevraagde taak ‘nu’ te doen.
– Alternatieven presenteren met
IZO: de ander ‘verleiden’ tot een ‘ja’
op jouw oplossingen.

3) Feedback geven en reflecteren

Feedback geven, dat wil je vaker doen, je hebt het wellicht al eens geleerd. Wat houd je tegen? Wat heb je nodig om het goed te kunnen en durven doen?

Deze training leidt je in 3 stappenkken naar het positief formuleren van feedback met een zo klein mogelijke kans op negatieve discussies of ‘gedoe’. Dat is ook het doel van het reflectie-onderdeel: hoe kijk je terug op een ongewenste situatie met klant of collega en hoe kun je het in een volgende situaties anders/beter doen?

Een dagdeel training
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Combinatie met trainingsacteur mogelijk
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Verwachtingen en wensen
– Perspectief van de gever en de ont-
vanger in het oog houden
– BBA feedback-onderdelen leren
verwoorden met positieve woorden
en open vragen.
– De middag is naar keuze: oefenen met een trainingsacteur of
reflecteren op je eigen ongewenste
situaties.

4) Klantgericht communiceren

In deze training staat de ander centraal. Je hebt contact met klanten, gasten bezoekers of collega’s. Je werk houdt in dat je mensen van dienst bent. Hoe kun je van Goed naar Geweldig worden in jouw gesprekken?

Deze training leert je de vraag achter de vraag te achterhalen, geeft je inzicht in jouw gedrag en laat je kiezen uit passende oplossingen voor de ander.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany

Meer info

– Klantgerichtheid wat is het echt?
– Vragen, vragen, vragen
– Oefenen met de vraag achter de
vraag te achterhalen
– Verbinding maken en een laagje
dieper gaan
– Bijverkopen/Upselling/Adviseren
– Overtuigend afstemmen en afsluiten

5) Klachten en lastige situaties ombuigen

Je hebt te maken met klachten of opmerkingen van klanten of collega’s. Je wilt zorgen dat de situatie niet erger wordt. Je wilt dat mensen meegaan in jouw oplossingen voor hun situatie.

‘Communiceren is manipuleren’ Deze training maakt dat jij de ander meekrijgt en beïnvloedt naar de ‘Samen-kant’.

Eendaagse training -> interactief en intensief
– Groepsgrootte 2-8 personen
– Incompany
– Combinatie met trainingsacteur mogelijk
– Strippenkaart KEI-coaching 1 op 1 kan hieraan gekoppeld worden (online)

Meer info

– Hoe zit jij in de situatie?
– Miscommunicatie & ‘olie op het vuur’
– Roos van Leary als model ervaren
door er live doorheen te lopen
– Raket van Boze emoties ombuigen
– Oefenen aan de Tegen-kant en aan
de Samen-kant
– De Sukkel-test leren toepassen
– Oplossingen voor jouw situaties

Wat heb jij nodig en wat is praktisch en
wenselijk voor jullie?

Stap 1: Kies je onderwerp

Stap 2: Kies de vorm:
– training voor jou en/of je collega’s?
– in een of meer dagdelen of in dagen?
– een 2-uurs module als opfrissing?
– coaching op jouw werkplek?
– als workshop tijdens een teamdag?
– als train-de-trainer traject voor nieuwe/interne trainers?

Stap 3: Kies je vervolg / borging:
– Plus-pakket Strippenkaart: coaching 1 op 1 (online)
– Plus-pakket Login: 6 maanden online materialen

Stap 4: Vraag een voorstel aan of stel een vraag.

“Marielle heeft mij laten ervaren dat zelfs ik nog zaken kan verbeteren in mijn communicatie met collega’s en klanten.

 

Door praktische oefeningen en situaties kan ik deze handvatten nu eens echt in gaan zetten in mijn werk.”

Neem vandaag nog contact op!

En neem je ontwikkeling/groei serieus.

  • +31 6816 89 817

Sinds 1 juni 2020: