Duurzame inzetbaarheid
Welke onderdelen kunnen jullie helpen?
Staat de medewerker of leidinggevende echt centraal in jullie interne organisatie? Hoe ervaart de medewerker zijn reis? Vanaf de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek tot en met het vertrek uit de organisatie? Hoe loyaal zijn mensen aan jullie en hoe loyaal zijn jullie aan hen? Hoe verloopt ‘de reis van de medewerker’? Ga actief aan de slag met deze onderwerpen.
Vacature & sollicitatieproces
Hoe zorg je dat mensen gaan reageren op jouw vacature? Hoe zorg je dat het de juiste personen zijn? Hoe voer je een goed gesprek over medewerker-waarden propositie, wat bieden jullie de kandidaat buiten het salaris? Gaat het gesprek over het ‘wat’ van de functie of ook over het ‘hoe’
BMoved kan helpen het sollicitatie-proces verrassend te laten verlopen zodat beide kanten bewust een positieve keuze kunnen maken.
Eerste tot de laatste dag
Jullie hebben de juiste persoon aangenomen, en dan? Wat is er geregeld voor je nieuwe collega na het telefoontje dat hij/zij is aange-nomen? Hoe zorg je ervoor dat iemand zich echt welkom voelt? Welke stappen kunnen er genomen zijn? Welke contact-momenten zijn er van dag 1 tot dag 100? Wat wil je dat iemand leert en ervaart in de beginperiode/onboarding? En hoe zorg je dat ik me tijdens mijn hele werkzame periode gezien en gehoord voel?
Al deze contact-momenten optimaliseren we graag met jullie.
Jaargesprekken & waardering
Mensen die zich prettig voelen in hun werk presteren beter en hebben een lager verzuim. Het bevordert eveneens de sociale cohesie en teamspirit. Redenen genoeg om vinger aan de pols te houden en meerdere keren per jaar een gesprekje te voeren met je teamleden. Wat houdt ze bezig en wel eens wakker?
Leer je leidinggevenden om op een mensgerichte manier zonder oordeel een gesprek te voeren en zo het team en het resultaat te optimaliseren.